Op dit moment ben ik druk bezig een ebook samen te stellen over bedrijfsbloggen. Hiervoor zoek ik commentaar. Hieronder staat het script in de vorm van een presentatie
Dit format met (voorgelezen) tekst eronder, dus eigenlijk een soort film van max 15 minuten. Ik heb goede ervaring met het opbouwen van een presentatie volgens de technieken van Cliff Atkinson .
Dit is een voorbeeld van hoe dat eruit kan gaan zien (klik op het plaatje om de Powerpoint – presentatie (3Mb) te openen)
En nu naar de thematiek van het ebook Bedrijfsbloggen. Hieronder staat in het kort het script voor het ebook en mijn vraag is, heb je commentaar, ken je belangwekkende, met name Nederlandse voorbeelden? Mail me!
Uiteraard krijgt ieder die bruikbaar commentaar levert een kopie van het ebook toegestuurd.
De introductie gaat over de dreiging die vele bedrijfstakken kennen door de komst van Internet. Klanten kunnen veel producten sneller en goedkoper via digitale kanalen vinden. Heeft het bedrijf nog contact met de klant of gaat dit via ‘anonieme’ service desks? Crisis: “uw bedrijf positioneren op Internet is een actieve bezigheid die strategie vergt.”
Weblogs bieden een goedkope, snelle en directe manier om met de klant in interactie te komen, deskundigheid uit te stralen en transparantie te tonen. In Act I worden 3 argumenten gegeven waarom weblogs bruikbaar zijn voor uw organisatie en hoe toe te passen.
In de eerste scene draait het om veranderen van je houding: creeer interactie. Dit kan volgens het aloude Sesam open u, laat zien wie je bent als bedrijf, waar je staat, hoe je op Internet wilt overkomen? Geef informatie die prikkelt en maak de klant onderdeel van je virtuele gemeenschap
In de tweede scene staat het nemen van leiderschap centraal: laat kennis & ervaring, deskundigheid zien. Hoe? Door te vertellen wat je doe, en te laten zien dat je doet wat je vertelt! Geef inzicht in de hele keten en Neem het heft in handen.
De derde scene gaat over de kern: communicatie & interactie. Ga met weblogs voorbij aan 1-op-1 marketing, gebruik de blog om informatie gratis weg te geven en maak van uw geinteresseerde klant uw reclamezuil.
De presentatie wordt in Act II afgesloten door u aan te sporen in elke activiteit van uw bedrijfsvoering aanleiding te zoeken om naar buiten te treden. Bedrijfsblogs geven hiervoor een eenvoudige en krachtig middel .
Alvast bedankt voor je commentaar. Mail me.
No comments yet.