If you want to lead, Blog

Jonathan SchwartzOok de businessblog-wereld heeft zijn evangelisten. O.a. Jonathan Schwartz. Op de pagina Opinion van het meest recente nummer van de Harvard Business Review stelt Jonathan dat CEO’s niet meer zonder een blog kunnen. Hij vergelijkt het ontwijkende gedrag van de meeste topmanagers met het gebruik van e-mail 10 jaar geleden. Zonder kan je op termijn niet. “Blogging let’s you participate in communities you want to cultivate – whether it’s employees, potential employees, customers, or anyone else – and leverage your corporate culture completely.”
Over de aanpak is Jonathan kort maar krachtig: doen. “Be honest and open. Be respectful of your audience. Don’t treat blogging like advertising – it’s not. Use humor. Link to those who interest and influence you.” En doe het zelf. Huur niemand. Je laat ook niemand je e-mails beantwoorden. Tot slot: de winst:
“Trust me, your market and employees are clamoring for executive engagement and insight. They will value and remember your candor. And you’ll be surprised by how much you learn from them.”

No comments yet.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress. Designed by WooThemes