Het succes van de bloggende Macaw-medewerkers en hun intranet duurt voort. Een aantal dagen terug werd op Frankwatching een weblog Macaw scoort met blogIntranet Design Annual 2005 opgeleverd als makers van NedTrain, het Intranet van de NS, uitgeloofd door Internet design & usasibily goeroe Jacob Nielsen. geplaatst over het opvallende gedrag van deze medewerkers. Het extern bloggen blijkt slechts een spin-off te zijn van het intern gedrag van de medewerkers. Dit heeft ze namelijk een prijs
Dat nieuws verspreidde zich snel, en tot groot geluk reageerde vannacht een van deze bloggers Serge van de Oever met een gepassioneerd verhaal.. Dit leverde wederom een mooie blog op Macaw: the inside story van Frank. Maar het geeft een aantal fraaie lessen over de rol die weblogs kunnen spelen:
- de auteurs van Macaw gebruiken hun blogs om kennis uit te wisselen over werk en prive. Dit gebeurt op zowel de interne als externe blogs. Dit voldoet aan het uitstralen van het beeld dat de deskundigheid van Macaw Microsoft-technologie is;
- de blogs passen in een strategie voor kennismanagement (nieuws, discussieforum en weblog) die nieuws op Intranet en wiki vervangen;
- de weblogs tonen openheid en interesse aan, vertrouwen van de organisatie in persoon en deskundigheid. Zo sleept Macaw niet alleen design en technische prijzen in de wacht maar scoort het al jaren hoog als een van de beste (ICT) werkgevers om voor te werken;
- tot slot leidt al deze aandacht tot naamsbekendheid, buzz marketing, een andere doelstelling van het gebruik van weblogs. En dat zonder enige inspanning in tijd en geld!
No comments yet.