In een kort maar krachtig ebook (17 pagina’s) kunt u zich laten overtuigen door de Content Factor . De titel To Blog or not to blog How business can get closer to their markets through blogging spreekt al voor zichzelf: waarom een businessblog.
Om u alvast wat op te warmen hier de 10 belangrijkste does and don’ts. De argumentatie vindt u hier.
1. Read before you write
2. Links are key
3. Don’t Use Your Own Blog to Sing the Praises of Your Company
4. Don’t Spam in Comments or Email
5. Monitor What Bloggers Are Saying About You
6. Don’t Do Denial
7. Comments—Tread Carefully
8. Set Your Employees Free (Because They Already Are)
9. Don’t Forget Traditional Marketing and PR
10. Aggregators Are Great—But Start Small
Meer lezen over het opzetten en gebruik van weblogs voor bedrijven zie de pagina Weblog starten op Blogmania.
Met dank aan Marketingfacts
Excellent input Bertrand! The main question is indeed “to blog or not to blog” and Google already seems to answer by the affirmative as they just started a beta version of a blog search engine! By the way, they even started a Dutch version