Het jaar 2005 heeft honderden blogjes van mijn hand opgeleverd. Op onder andere Blogmania en Managementboek.web-log.nl Daarnaast lopen er nog wat projecten waar ik geen openheid over kan geven. 2006 belooft een nog intensiever jaar te worden. Eventbuzz.nl (als partnersite van managementsite.net) is net van start, afspraken met managementboek.nl voor het opzetten zijn gemaakt. Begin dit jaar volgen de eerste posts. Hieronder de, vind ik, belangrijkste bijdrage die ik in 2005 heb gegeven aan verschillende discussies
Media en webloggen
In navolging van Frank op Frankwatching (ROI van bloggen) kan ik wel zeggen dat ik een believer ben. Op allerlei gebieden begint Internet zich te ontwikkelen. Noem het web 2.0, maar het gaat snel. In het recenste (en laatste Europese) nummer van BusinessWeek wordt de nieuws strategie van Intel beschreven:“Intel’s vision is to blow up the brand and reshape the company with new people, a new logo, and new products.” Veel bedrijven zouden Intel”s voorbeeld moeten volgen en het lef hebben zichzelf opnieuw uit te vinden. Anders worden ze slachtoffer van een volgende saneringsgolf tgv web 2.0. 2006 zal verwacht ik veel activiteit op het weblog gebied brengen.
Blogger is anarchist
Web-log groeit, maar waarheen?
Open brief aan PCM
Media, eten of gegeten worden
Potentie voor bedrijven
Een belangrijk onderwerp op Blogmania is het bedrijfsbloggen. Ik denk dat de potentie enorm is. Voordelen als transparantie, direct contact met (potentiele) klant, lage kosten. Maar er zijn intern hoge drempels: gesloten bedrijfscultuur, traditionele marketingtechnieken, koud watervrees etc. Maar 2006 zal een ander jaar worden. De kat is wel uit de boom gekeken.
Bang voor blogs
Bloggen voor marketeers zo dus niet
Fietsenmaker en bloggen
Uw bedrijf in de blogosfeer
Thesis: GeenStijl en Flabber
In januari van 2005 ben ik met de grote shockblog GeenStijl in gesprek geraakt voor mijn MBA-thesis. Helaas leidde dit niet tot een goede samenwerking. In de zomer ben ik geswitcht naar Flabber van Gert-Jan en Paul. Dat heeft inmiddels geleid tot het oprichten van Totally Interactive Media en veel werk om van o.a. Flabber en nog andere initiatieven de komende jaren een succesvolle winstgevende organisatie neer te zetten. De komende maanden zullen daar wel meer berichten over gaan volgen.
Is het rustig in de blogosfeer
Aantrekkingskracht GeenStijl
Boeken over webloggen
Dit jaar is er een flinke hoos aan boeken over bloggen op de markt gekomen. Naast papierenboeken ook veel ebooks. In het Nederlands is het niveau nog niet groots, qua aanbod en inhoud: Snelgids Webloggen en Weblog je wild.
Tweede generatie businessblog boeken
Waarom businessblog
Easy baked weblogs
Alle boeken bij elkaar: Belangwekkende weblogboeken
No comments yet.