Bang voor blogs is de titel van een artikeltje in het vakblad Communicatie
Ceo’s met een eigen bedrijfsblog zijn in Nederland met een lampje te zoeken. Terwijl goede blogs veel meer exposure opleveren dan de saaie huidige websites. Het blog als ideaal communicatiemiddel?
En daar geeft het artikel van de hand van Tonie van Ringelestijn geen antwoord op. Het artikel start negatief “Bang”en eindigt ook niet voorspoedig. Er zijn een aantal politici (de bekende Jan Marijnissen) die de weblog gebruiken als instrument. Een voor mij nieuwe CEO-blog is die van Ricard Edelman, ceo van Edelman.
Er is zoveel mogelijk: MKB en webloggen en de artikelen van Zibb in de week van de nieuwe marketing
Het belangrijkste probleem voor CEO-bloggers zit in hun eigen communicatie-apparaat waar ze middels een weblog dwars doorheen fietsen. Tot slot een paarDo’s uit het artikel:
“1. Reageer op negatieve berichten over je organisatie op andere weblogs
2. Het toestaan van reacties geeft een open uitstraling en er kan waardevolle feedback binnenkomen
3. Geef van tevoren duidelijke spelregels voor de omgang met reacties van bezoekers
4. Laat medewerkers met een privé-weblog hun gang gaan, zolang ze weten wat de grenzen zijn.
5. Geef het weblog een persoonlijk tintje door niet alleen maar over zakelijke onderwerpen te schrijven, maar soms ook eigen opinies toe te staan.”
(bron: Communicatie juli-aug 2005)
UPDATE: Als plaatjes beschikbaar hier het artikel : pagina 1, 2, 3 en 4
Staat het artikel ook ergens on-line of heb jij er een scan/pdf van?
Dank je voor de service. Ik zie dat ik er ook in sta 😉