In een eerder blogje over dit congres heb ik een cleane samenvatting van de dag gegeven met wat linkjes. Inmiddels na een paar dagen laten zakken en alle verslagjes, foto’s en filmpjes langs zien trekken, wat conclusies.
Inhoudelijk was er in de presentaties voor mij weinig nieuws. Stephan’s enthousiastme was mooi om te zien, Neville’s onderkoelde Engelse humor en Ton zijn deskundigheid. Maar inhoudelijk nee.
De borrel, het netwerken, daar ging het natuurlijk om. Mensen spreken die je anders alleen op hun blog meemaakt. Ideeen uitwisselen, kansen bespreken.
Wat voor de presentaties miste was het bedrijfsleven. Hoe krijgen we de bedrijven aan het bloggen? In Nederland. Ik heb de vraag niet horen stellen. In Frankrijk is het groot, heb ik gehoord, maar waarom dan? Er zijn natuurlijk voldoende redenen voor bedrijven: transparantie, grip op wat er op Internet over je gezegd wordt, betrokkenheid met klant, marketingkansen etc. etc. En dat allemaal tegen betrekkelijk lage kosten.
Misschien moet analoog aan Belgie wel een groot reclamebureau, Ogilvy, het voortouw nemen!
Dus of we doen de 3de businessblog congres weer in de kroeg, bloggers onder elkaar, of we maken een event waar de bedrijven naar toe getrokken worden. Marco, als je hulp bij de organisatie nodig hebt hoor ik het wel!
No comments yet.