Marqui is een software-as-a-service-oplossing dat “simplifies and automates marketing activities, empowering you to easily and cost effectively manage a wide range of communications initiatives, such as e-mail campaigns, newsletters, web sites, managing metadata, RSS feeds and more.” Voor de marketeers die nog niets weten van het weblog-fenomeen hebben ze een white paper samengesteld: Gross Blog Anatomy: Dissecting Blogs From A Marketer’s Perspective .
Kromme tenen krijg ik ervan (en ik ben niet eens een marketeer). This whitepaper will explore blogs from start to finish, offering insight on the value they can bring to your business, their potential impact from a PR perspective and tips on how to get started. It will teach readers how to use blogs to strengthen relationships with core audiences, such as customers, partners and the media, explain how blogs fit into – and complement – overall marketing communications and public relations programs, and discuss common blogging “pitfalls.†Kijk dat is straffe marketingtaal. In 16 pagina’s. In essentie krijg je een paar stappen (labs) die je doormoet : 1.BASIC BLOGGING ANATOMY 2.MAPPING YOUR BLOG IDENTITY 3. TAKING THE FIRST CUT! (met de ‘mooie’ eerste zin: “Got your blog set up and ready to meet the world? Now what to write about?” en 4.GRAFTING BLOGS TO YOUR MARKETING MIX. En dan wordt het dus interessant. “Indeed, evidence shows blogs are an excellent complement to other marketing activities and offer a powerful new way to market products and services.”
En that’s it. Nog de Marqui case :betaal een aantal auteurs om over Marqui te schrijven, maakt niet uit wat en creeer buzz in de blogosfeer en behaal op die manier bekijks. (overigens zijn de laatste posts van april, dus…) Leuke case voor meta-marketeers, maar verkoop je hier nu ook meer mee? Reacties graag.
Wil je meer weten bekijk ook de Marqui-blog.
Hartstikke handig e-bookje voor de beginnende blogger. Als marketeer heb ik er nog weinig mee te maken gehad, maar het instrument begint me steeds meer te interesseren. Dit e-bookje is een beetje plat, maar wel een leuk beginnetje!
Heb jij wel eens een core audience gezien?