Het tweede Nederlandstalige boek (na Snelgids Weblogs) komt in september op de markt: Weblog je wild! Bouw je eigen weblog. van de hand van Stan Evers, uitgave SDU / Academic Service. Helaas op de site nog niets te vinden. Ook niet over Stan Evers en zijn weblogervaring. Wel een ISBN-nummer (903952419X), een prijs (8,95 euro) en pagina’s (96) Mooi medium dat Internet:)
Uit de dus papierencatalogus (dit was dus overtypen) :
“Dit boek beschrijft uitgebreid en in klare taal wat webloggen inhoudt. De auteur geeft voorbeelden van interessante weblogs met uiteenlopende onderwerpen en begeleidt de lezer stapsgewijs bij het starten en onderhouden van een eigen weblog. Ook is er aandacht voor allerlei diensten die een weblog nog aantrekkelijker kunnen maken.”
Ik krijg hier een “melk de koe”-idee van!
Het melkkoe-principe betekent volgens Bertrand Weegenaar vooral: doe alsof je weblogs zelf hebt uitgevonden. Lever dus bij voorbaat al kritiek op een boek dat je niet eens gelezen hebt en negeer fijntjes dat er alleen al in Nederland vele tienduizenden bloggers en weblogs zijn.
@Ward: ik geef mijn mening op basis van de vele boeken/ebooks die ik inmiddels over dit onderwerp gelezen heb en de beschrijving die ik van de uitgever ontving. Webloggen is al sinds 2001 aan het groeien en nu het al ruim een jaar doorbreekt in Nederland een korte eenvoudige gids uitbrengen.. Ik heb mijn best gedaan om te kijken of de auteurs kennis hebben van bloggen. Ze zijn niet te vinden. De Snelgids was veel kopieerwerk van goede handleidingen van de software en heelveel plaatjes. Dit gebeurt overigens ook in de betere ebooks maar dan is dit gelinkt aan het doel van de blogs. Nadeel in de PC-wereld, maar zeker bloggen is dat de goede blogs zich nog moeten uitkristalliseren. Misschien is het voor de uitgevers dan een goed model om het boek met een weblog te begeleiden om de ontwikkelingen weer te geven. Kunnen de auteurs ook wat oefenen:)
@Bertrand. Dat je een mening verkondigt, lijkt me geen probleem. Daarvoor is een blog immers bedoeld. Waar ik meer moeite mee heb, is dat je een nog niet verschenen boek ‘recenseert’ aan de hand van één alinea marketese van de uitgever. Is een uitgever al bij voorbaat verdacht omdat deze inspeelt op een actueel en populair onderwerp? Er bestaat een verschil tussen opinie en geopinieerdheid … Misschien is het verstandig om bij een volgende recensie eerst maar eens het boek te lezen?
Ik vond het een leuk boekje…niets mis mee