Het Amerikaanse blad Forbes heeft deze week bij monde van zijn auteur Dan Lyons de knuppel in de blogosfeer gegooid. Het artikel met de illustere naam Attack of the Blogs . Geen aardig artikel over de blogwereld en de rol van de blogger voor bedrijven. Het heeft nogal veel kwaad bloed heeft gezet de laatste dagen. Een paar heftige reacties:
Dan Gillmor onder de kop Forbes’s Trashy Blog Attack. Een van de gewraakte citaten:
“No target is too mighty, or too obscure, for this new and virulent strain of oratory. Microsoft has been hammered by bloggers; so have CBS, CNN and ABC News, two research boutiques that criticized IBM’s Notes software, the maker of Kryptonite bike locks, a Virginia congressman outed as a homosexual and dozens of other victims–even a right-wing blogger who dared defend a blog-mob scapegoat.”
Stephen Baker van BusinessWeeks Blogspotting met de titel Forbes on blogs: Lowlifes have a new tool
Neville Hobson doet een frontale aanval in Shallow journalism at Forbes magazine.
Voorstanders van het artikel in Forbes die het blogmedium, en de onderstroom die het gegenereerd heeft, kwalijk vinden kunnen nog terecht bij Nicholas Carr: Pot. Kettle. Black.
Of het artikel van Forbes een marketingstunt is zoals Marketingfacts in Attack of the Blogs suggereert betwijfel ik.
No comments yet.