Eén van de meest spannende dingen die we als Flabber de laatste maanden meemaken is Kopwerck. Een initiatief waarbij 12 creatievelingen (bijna afgestuurden of net werkzaam) gaan brainstormen voor 12 bedrijven. Het is een initiatief van cccp.tv i.s.m. met de gemeente Rotterdam en Hogeschool InHolland. De 12 bedrijven zijn o.a. 3FM, Sanoma Men’s Magazines en T-mobile. En Flabber dus. En die jongens en meisjes zijn vorige week van start gegaan met een soort mini-brainstorm.
De problematiek die wij daar neergelegd hebben is dat we iets tastbaars wilden om op TV te kunnen komen. We hebben geen boek of DVD-hoesje. De brainstormers hebben dit omgebouwd tot het creeren van momentum voor Flabber in de media. Dankzij het tekentalent van Wouter Boog van JAM SITE is er een heel tastbaar idee ontstaan van een Flabber Book of Records. Een tweede idee is de Flabber Hall of Fame waar Flabberaars een grappige foto van zichzelf kunnen achterlaten
De komende weken leren ze elkaar verder kennen, leren pitchen, krijgen superpresentaties (zoals vanavond over Het Gouden Idee door Boris Veldhuijzen van Zanten en Martijn Hamann (partner Van den Ende & Deitmers) etc. In de maanden juni – november gaat het echte werk van start, om in december de winnaar te gaan kiezen. Wij kijken vol belangstelling uit naar de samenwerking met deze energieke mensen EN naar de resultaten.
No comments yet.