De interface van een website, de manier waarop een site eruit ziet en je er mee communiceert, is soms een dingetje. Zoveel mensen zoveel ideeën. Het is heel persoonlijk en gevoelsmatig. Het hele ontwerp en keuze proces gaat aan veel mensen voorbij. Eigenaren van subsites op b.v. Hyves en Facebook rommelen wat lekker aan.
Met JOO hebben we een bijzondere uitdaging te pakken: drie doelgroepen betrekken. Jongeren , ouders en hulpverleners in de Jeugdzorg van Overijssel. Veel sites in dit gebied hebben de uitdaging aangegaan en verloren. Of het wordt één compromispagina ( voor alles wat, uiteindelijk voor niemand interessant) of het wordt een startpagina dat naar subsites gaat. Vaak is daar weer alleen het verschil gemaakt in taal. Want ja sites van dit type worden vaak door communicatie-medewerkers ontwikkeld en onderhouden.
Tot slot is webdesign ook aan stylen en tijd onderhevig. Strak is weer in. Kijk bijvoorbeeld op deze pagina met webdesigns voor 2010!
Wij zijn als projectteam zijn er inmiddels wel (bijna) uit. Dat was soms niet makkelijk. Vanuit ieders expertise en ervaring weet hij het net even “beter”. De komende weken eens kijken wat de doelgroepen er van vinden!
No comments yet.