lipton-black-tea-russian-earl-grey-25st-996122.png.ulenscale.324x324

Beste Lipton theemakers

Al jaren drinken wij in ons huishouden met veel plezier smaken van jullie Exclusive Collection. Ik ben gek op de Russian Earl Grey, dochterlief van de zachte Japanese Sencha. Dan pak ik ’s avonds graag nog een kopje van de Rich Earl Grey. Dit alles uit een mooi zwart theebakje waar ik zo het oranje labeltje uit haal. Jullie voelen hem al aankomen. De afdeling marketing is aan de slag gegaan en alle theeën zijn nu voorzien van hetzelfde labeltje Exclusive Collection.

En ze zijn allemaal zwart. De labeltjes dan, want we dronken zwarte en groene theesoorten. En nu grijpen we mis. Denk je een kopje Sencha te drinken, zit er Earl Grey in! Bah zegt dan iemand. Stom vind ik het. Wat is dit, doorgevoerde merkbeleving? Gewoon een besparing: één generiek zwart labeltje is goedkoper dan een paar verschillende? Wat dus jammer is, exclusief is het niet meer. En vooral vervelend. We gaan ons dus wenden naar alternatieve, voor jullie, concurrerende merken.

Aan jullie merkbrouwers, marketinglabelaars of hoe de mensen heten die dit bedacht hebben, ga testen. Verdiep je in je klanten. Kijk in je eigen kantine hoe dat gaat. En lees, Hoe komen ze erop door Martin Lindstrom. Pagina’s vol met dezelfde onzin beslissingen waar je als consument hééélemaal gek van wordt. Breng wat kleur aan je thee, maak mooi gekleurde labels!

, , ,

No comments yet.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress. Designed by WooThemes