Een weekje weg en berichten over RSS komen weer overal terug. Emerce heeft een uitgebreid artikel gewijd aan dit gebeuren: RSS Hit of Hype. Uit alles wat hierin staat en op vele andere online bronnen wil ik eigenlijk het volgende interessante lichten: het verschil tussen RSS en e-mail, aangezien dit voor marketeers en gebruikers de “bekende” wereld is:
– rss is anoniem
– een rss-feed kan hergebruikt worden
– de gebruiker heeft meer controle over rss dan over e-mail
– rss is geen twee-weg kanaal.
RSS is een bedreiging voor de email-nieuwsbrieven, maar biedt slimme gebruikers vele mogelijkheden. Een paar zijn er opgenoemd in het artikeltje Ten Ideas for Corporate RSS Feeds op de CEO BLoggers Club. Samengevat:
1) Today, RSS offers a way for users to organize incoming information – on their terms
2) RSS is perfect for the online press room
3) Keep your partners informed
4) Keep your customers informed.
5) Provide specific informational categories so people can just receive what they are most interested in
6) Make your resource centers/online libraries dynamic!
7) Put your events to work for you online.
8 ) Capture and publish the buzz.
9) Set up a feed for special promotions.
10) You can just as easily create private (password-protected) RSS feeds as public ones.
Een recente DDMA iLounge sessie over RSS handelde volledig over de vraag of RSS een uitdaging of bedreiging is voor direct marketeers en uitgevers. Natuurlijk als je belangrijkste uiting nu email (al dan niet nieuwsbrieven) en passieve websites zijn. Een verslag van de meeting op de volgende link.
En tot slot, dank aan Remondo, als uitsmijter een RSS reader video demo. Als alle begin moeilijk is, zo simpel is het zelden uitgelegd.
Voor veel meer achtergronden over RSS, waar de (marketing) industrie mee bezig is kunt u terecht in het weergaloze en hyperactuele rapport/e-book van Rok Hrastnik Unleash the Marketing & Publishing Power of RSS.
No comments yet.