Per heden is MolBlog een samenwerking tussen het Tijdschrift voor Marketing en DutchCowboys van start gegaan.
Uit het bericht van de lancering het volgende:” Tijdschrift voor Marketing/www.marketing-online.nl en Dutch Cowboys lanceren vandaag een gezamenlijk weblog onder de naam MolBlog. Het weblog moet een brug slaan tussen de traditionele en de interactieve marketingwereld.
MolBlog gaat dagelijks aandacht besteden aan prikkelende en opvallende zaken op het gebied van (interactieve) marketing, media en merken. Om ook de brug naar het tijdschrift te slaan, zullen onderwerpen uit het maandblad op een interactieve manier aan bod komen op het weblog. Andersom zal het weblog gebruikt worden om te bekijken welke onderwerpen extra aandacht verdienen in het maandblad.” (lees verder)
De aandacht op het gebied van interactieve marketing werd de laatste maanden meer en meer door Marketingfacts naar zich toe getrokken zoals uit volgende statistiek wel blijkt.
Op initiatief van Stephan Fellinger nu dus MolBlog. Er is wat discussie geweest over deze blog op Frankwatching. Dit leidde weer tot een Open Brief. Kortom de ‘ nieuwkomer’ van harte welkom en weer een marketinggeluid in de wereld van het bloggen.
Je zou uit dit artikel kunnen concluderen dat Molblog gestart is vanwege het succes van Marketingfacts.
Dat is niet het geval. Marketing Online heeft voor een deel een andere doelgroep.
Bovendien is er heel wat af te dingen op de grafiek. Pageviews zijn bij ons niet heilig. Unieke bezoekers en aantallen nieuwsbriefabonnees zijn belangrijker.