“Spelletjes spelen” is natuurlijk een aardig tijdsverdrijf. Zo speel ik al 3 maanden Farmville (zie ook: Farmville als leeromgeving(2) ). Het spel kent een aantal doelen die je als speler kunt behalen. Buren, muntjes en FV (Farmville Values) en levels helpen je daarbij. Dan komt het moment dat je genoeg buurtjes hebt, de grootst mogelijke boerderij, alle gebouwen die je wilt. Ruim 100.000 ervaringspunten (level 39 inmiddels) maar wat is nu (nog) het doel. Ik heb buren met level 70, maar wat drijft ze nog.? Ik zie bij met name mijn vrouwelijke buurfarmsters (en dat zijn de meeste) een drive tot FF-tuinarchitectuur. Hier zie ik een duidelijk minpunt in Farmville: er is weinig ingebouwde motivatie om door te spelen. Het zal per speler verschillen, maar wat houdt jullie bezig? Geef me eens een paar unieke redenen? Je merkt dat Zynga (de maker van oa FF) hier ook mee worstelt. De laatste 3 maanden zijn diverse initiatieven gelanceerd om spelers meer te betrekken. De belangrijkste is de co-op waarbij je met diverse buren één farm-opdracht kunt uitvoeren. Voor mij doet het hem niet.
Misschien ligt er een diepere strategie van Zynga aan ten grondslag: lokken naar Petville (vandaar de hondencolonie in FF) of Treasure Isle!
Geef een reactie Click here to cancel reply.
Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
No comments yet.