De mannen van Marketingfacts hebben een helder overzicht staan waarom met een bedrijfsblog te starten: http://www.mediafact.nl/businessblogs.php. Maar voor echte marketeers staan hier niet de echte voordelen. Veel blogs op dit soort sites zijn met name gericht op online marketing en zaken als RSS. Daarom wat meer bronnen gericht op marketeers:
Robert Moskowitz op iMedia Connection geeft in een artikel Five reasons to blog een paar belangrijke:
Blog to put a human face on the company
Blog to obtain free market research
Blog to offer a “Buy In” that increases customer satisfaction
Blog to leverage opinion leaders’ influence
Blog to gain on the Big Dogs
Een paar introductieartikelen op grote marketingsites:
ExpansonPlus en in CMO Magazin
Op de zeer brand en marketing georienteerde blog Brandmatra het volgende interessante logje: Corporate Blogs Examples Ook gaat de blogster Jennifer Rice in een reeks blogjes in op de mogelijkheden om actief samen te werken met klant door blogtechniek in te zetten. Een quote “People seeking information are meeting up with subject-matter experts. Others are sharing opinions, joining like-minded groups and collaborating on new ideas. Our society is reconnecting itself not by geography, but by interest. It’s a meeting of the minds that will spawn a lot of incredible new ideas.”
No comments yet.