Fanblog en bedrijfsimago

Als op TomPeters.com wordt geschreven over corporate blogging, kijk dan is er wat aan de hand. Het gaat over de invloed van de fanblogger (individueel of als fanclub) die indirect gelieerd zijn aan je organisatie.
TreoIn Corporate Blogging Redux stelt Halley Suitt “The tricky part is that these great word-of-mouth fan blogs are often created without the blessing of the corporation. There’s a lack of control of brand and “message” many marketing and PR people are very unhappy about”. In een aanvullend artikel geeft zij het voorbeeld van de relatie tussen PalmOne en de blogger Andrew Carton die de fanblog van de Treo Treonauts.com onderhoud. Hoe gaan die met elkaar om? (ik krijg niets voor dit blogje:) )

Of neem de voorbeelden die Benoit Sarazin noemt in zijn blog Blogs : a revolution in corporate marketing (link via blogspotting) , maar met name het belangrijkste argument waardoor bedrijven wakker moeten schrikken, imago- en brandmanagers te stuipen op het lijf gejaagd zouden moeten worden: “Blogs meet a need for authenticity that has been neglected so far by traditional media. Bloggers are passionate individuals who express their feelings and opinion with fervour. They write about what they want, when they want, without constraint. Readers love their notes that come right from the heart or the guts. Their blogs differ from the slick and anonymous web site style and from the deceit of institutions. Never before has any media provided such a degree of authenticity to so many users.” Het zijn voorbeelden van hoe het fout kan gaan (Mazda en Kryptonite) en ideeen hoe fanblogs en marketing samen kunnen gaan.

No comments yet.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress. Designed by WooThemes